Samma visa varje gång…

hos frisören.
”Snälla, ta gärna inte mer än en centimeter” fast jag vet att mitt hår är mer slitet än så.
Och frisören tittar alltid på håret med den där blicken. Jag vet vad hon tänker- *Stackars stackars hår* och sen utbrister hon ”du kommer inte märka att du ens varit här” och menar på att det måste klippas…klippas, klippas, KLIPPAS (mer än en cm) och jag förstår, vilket resulterar i att mitt hår nu är kortare än vad jag hade önskat.

Jag vet att jag måste klippa av det för att det ska bli långt och fräsht igen, men jag vill inte ha kort/ halvångt hår!
Håret har så mycket med hela utseendet att göra.
Men det hade kanske kunnat varit värre. Till exempel som i den där skräckhistorien då jag klippte pasch.
*suck* att det ska vara så besvärligt med något så egentligen meningslöst som döda celler…

Wikipedia: Huvudhår är det hår som växer på huvudet, vilket är det mest framstående på de flesta människor. Huvudhårets främsta uppgift är att skydda skalpen från UV-strålning, vilket förklarar varför människor i heta, soliga klimat har tätt, krulligt hår. Det genomsnittliga antalet hårsäckar hos människor är 100 000, dessa växer på skalpen som har en genomsnittlig yta på 770 cm². I normala fall har en människa cirka 80 000 – 160 000 hårstrån över hårbotten och oftast tappar man upp till 100 stycken per dag.

Rebecca.

